Op 29 december wordt uit ambtelijke bron gemeld aan de Stichting dat de gevraagde documentatie in de tweede helft van januari 2021 zal worden geleverd.
Op 28 januari wordt voor de derde maal uit ambtelijke bron gemeld dat de afhandeling van dit WOB-verzoek meer tijd vraagt. De volgende argumenten worden genoemd:
- De noodzaak om op afstand te werken.
- Documenten van derde partijen zijn betrokken bij dit verzoek en dat vergt meer tijd.
- Er pas een deelbesluit kan worden genomen als een reactie van deze partijen is ontvangen.
Het college wordt verzocht de volgend vragen schriftelijk te beantwoorden:
- Voor de derde maal is de toezegging tot het verschaffen van de gevraagde informatie niet nagekomen. Waarom is de indiener van dit WOB-verzoek niet aan het begin van dit proces op de hoogte gesteld van de te nemen stappen en het tijdpad?
- Wie is verantwoordelijk voor deze communicatie?
- Een groot deel van de samenleving is, door de coronacrisis, al maanden gedwongen om op afstand te werken. Bent u het met de fractie van Amersfoort2014 eens dat dit geen argument kan zijn om zo lang te doen over de afhandeling van dit WOB-verzoek? Zo nee, waarom niet?
- Binnen welke termijn kan de gevraagde informatie wel worden verstrekt?